Home » מנתח עיניים » דלקת עיניים
דלקת עיניים

דלקת עיניים

במידה והנכם מקוררים, חשים בכאבי גרון ועלה לכם החום מאוד, קיימת היתכנות כי תסבלו מדלקת בעיניים. האם קיים קשר כל שהוא בין התקררות, מיחושים בגרון לבין הרגשה של גירוי בעיניים? המענה לכך הינו בהחלט כן – דלקת עיניים עשויה להצטרף אל מחלות של דרכי נשימה עליונות, אשר שכיחות ביותר בעונת החורף. דלקות בעיניים עשויות להתרחש בשל נגיף, חיידק או בשל תגובה אלרגית.

מה תרגישו בעת שתלקו בדלקת עיניים?

כאשר לוקים בדלקות עיניים מרגישים גירוי בעיניים, אודם מקומי, דמעת, הפרשה מימית, תחושת גוף זר בעין ורגישות לאור. עוד תסמינים שעשויים לקרות לכם במצב של דלקות עיניים הינם – נפיחות בעפעפיים ודימומים נקודתיים בלובן העין. התסמינים הללו יופיעו לכם בדרך כלל בשתי העיניים שלכם, אבל לפעמים תקדים עין אחת את רעותה. הדלקת בעיניים עשויה להימשך ממספר ימים ועד מספר שבועות – בהתאם לנגיף שגורם להופעה שלה.

האם קיים נגיף מסוים שיש להיזהר ממנו בפרט?  

אחד מן הנגיפים הכי נפוצים, אשר מסב להופעת דלקות עיניים שמלווה גם בדלקת בדרכי הנשימה העליונות, עונה לשם אדנווירוס.  הנגיף הנ”ל מסב לרוב להופעה של כל מיני מחלות בדרכי הנשימה העליונות, אבל כל מיני זנים שלו עשויים לתקוף אף את מערכת העיכול, את מערכת השתן, את העור ואת העיניים. מרבית הזנים האלו שרידים בפאת חומרי חיטוי והדברה – וכפועל יוצא היכולת הרבה של ההדבקה הגבוהה שלהם. העברה של נגיף זה מאיד לרעהו עשויה להיות במגע ישיר, במגע עם הפרשות הגוף, בשחייה בבריכת שחייה מזוהמת בנגיף או בנשימת אויר שמכיל רסיסי רוק ובהם הנגיף. ילדים עשויים להידבק בנגיף אף שהינם אוחזים בידי ילדים חולים או כאשר הם משחקים בצעצוע שבו שיחקו ילדים חולים.

האם נדרש לעבור טיפול בפרוץ דלקת בעיניים?    

באותו אופן שבו מתקררים, בפרט בעונת החורף , אף דלקות בעיניים אשר נסבות מנגיף עשויות לעבור בלי כל קבלה של טיפול. במידה ובכל אופן החלטתם לטפל בדלקות עיניים שתקפה אתכם, אפשר להקל על הסימפטומים, לקצר את מהלך המחלה ולמנוע היווצרות של סיבוכים. הטיפול בדלקות עיניים מושתת על השמת קומפרסים קרים על העיניים, על טיפות שמורכבות מתחליפי דמעות, על טיפות שמורכבות מתרופות אנטי דלקתיות ועל טיפות אשר מכילות אנטיביוטיקה.

האם הדלקת בעיניים יכולה להדביק אחרים?    

התשובה לכך הינה חיובית ביותר – מרבית הדלקות בעיניים הינן מידבקות. למניעת הדבקה שלכם, כדאי לכם להימנע ממגע ישיר עם מי שחלה בדלקות עיניים, להימנע משימוש במגבות פנים משותפות ולשטוף ידיים כראוי בתום הטיפול בעיניים, ניתן לקרא מאמרים נוספים באתר זמן עיצוב המכיל מאמרים מקצועיים.